ALF ir TILS užsakymu “Observer Lietuva” atliko priešrinkiminės (2004 m. spalio 2-22 d.) žiniasklaidos stebėseną. Mažiausiai apie penkiasdešimt spaudos rašinių ir TV pranešimų iš stebėtojams užkliuvusiųjų publikacijų pluošto specialistams kelia įtarimą, jog tai yra paslėpta politinė reklama. Surinktą medžiagą lapkričio 21 d. diskusijoje įvertino Lietuvos žiniasklaidos priemonių savininkai, redaktoriai, žurnalistai, žiniasklaidos analitikai, komunikacijos specialistai, Lietuvos žurnalistų sąjungos bei Vyriausios rinkimų komisijos vadovai.
Atviros Lietuvos fondas (ALF) ir Transparency International Lietuvos skyrius (TILS) š. m. gruod˛io 9 d. surengė konferenciją “Žiniasklaidos vaidmuo konstruojant politinį spektaklį 2“. Konferencijoje paslėptos politinės reklamos ir žiniasklaidos korupcijos problematiką nagrinėjo teisininkai, sociologai, viešųjų ryšių specialistai, savo nuomonę išsakė ir politikai.