Naujienų archyvas

TILS pristato pradžiamokslį „Kaip gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų“

Atgal
Meniu

TILS

Paskelbta balandžio 13, 2011


“Transparency International” Lietuvos skyrius pristato pradžiamokslį Lietuvos gyventojams „Kaip gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų“. Šiuo lankstinuku siekiama aiškiai ir suprantamai supažindinti Lietuvos gyventojus su jų teise gauti informaciją ir su tuo susijusiomis procedūromis: kokios informacijos jie gali prašyti, kaip reikia kreiptis į valstybės ir savivaldybių įstaigas, ar tai kainuoja, per kiek laiko jiems turi būti pateiktas atsakymas, ar gali būti atsisakyta suteikti informaciją bei ką daryti, kai nesulaukiama atsakymo arba gautas atsakymas netenkina. Lankstinukas parengtas remiantis Lietuvos Respublikos Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių įstaigų ir institucijų įstatymu.

„Šia iniciatyva siekiame palengvinti gyventojų bendravimą su valdžios įstaigų atstovais bei paskatinti žmones kreiptis į valstybės tarnautojus ir politikus jiems rūpimais klausimais. Juk kreiptis galima tiek dėl, pavyzdžiui, nuosavybės teisių atstatymo, tiek dėl to, kas laimėjo viešąjį konkursą valyti Jūsų gatvę. Šiuo metu Lietuvos gyventojai tai daro itin vangiai. Panašūs pradžiamoksliai yra plačiai paplitę kitose demokratinėse šalyse. Tikimės, kad mūsų lankstinukas bus naudingas ne tik gyventojams, bet ir valstybės tarnautojams. Juk aiškiai ir tinkamai suformuluotos užklausos gali leisti greičiau ir paprasčiau pateikti atsakymus," pažymi TILS vadovas Sergejus Muravjovas.

Šių metų balandžio mėnesio pradžioje TILS pristatyto „Informacijos prieinamumo Lietuvoje“ tyrimo metu paaiškėjo, kad per pastaruosius dvejus metus daugiau nei du trečdaliai Lietuvos gyventojų dėl informacijos suteikimo į valdžios institucijas apskritai nesikreipė. Informacijos kreipęsi piliečiai mano, kad pagrindiniai veiksniai, trukdantys kreiptis informacijos, yra sudėtinga kreipimosi procedūra bei žinių, kur kreiptis dėl iškilusio klausimo, stoka. Informacijos nesikreipę gyventojai kaip nesikreipimo priežastį dažnai nurodė nežinojimą, ar galima kreiptis rūpimu klausimu, į kokią įstaigą kreiptis bei konkrečių procedūrų nežinojimą.

Adobe Acrobat dokumentasElektroninė lankstinuko versija

Adobe Acrobat dokumentasVersija spausdinimui



Daugiau apie mūsų veiklą

Politikos skaidrumas
Viešųjų finansų skaidrumas
Verslo skaidrumas
Žiniasklaidos skaidrumas
Antikorupcinis ugdymas
Dalyvaujamasis biudžetas
Transparency School