Informacijos laisvė ir prieinamumas – vienas iš esminių gerojo valdymo ir korupcijos prevencijos elementų. Galimybė piliečiams susipažinti su viešojo sektoriaus dokumentais, kreiptis į valdžios atstovus ir turėti prieigą prie viešųjų finansų – tai ne tik būdas įtraukti juos į valstybės valdymą, bet ir realus skaidrumo įrankis.
Nors šiose srityse TILS dirba nuo pat įkūrimo, pirmąjį projektą „Piliečių įgalinimas per informacijos prieinamumą“, finansuotą Jungtinės Karalystės ambasados Lietuvoje, TILS pradėjo įgyvendinti 2010 m. rudenį. Šis projektas TILS suteikė galimybę parengti ir atlikti tyrimą „Informacijos prieinamumas Lietuvoje“. Su tyrimo rezultatais susipažinti galite čia: atsisiųsti (1,0 MB)
Šio tyrimo rezultatai atskleidė daug su informacijos prieinamumo situacija Lietuvoje susijusių aspektų ir parodė, kad per paskutiniuosius du metus tik 29 proc. respondentų, dalyvavusių apklausoje, yra kreipęsi į viešojo sektoriaus institucijas. TILS atlikus išsamią teisės aktų analizę, paaiškėjo, kad teisinė bazė iš esmės yra pakankama ir nesukuria esminių kliūčių eiliniams piliečiams, norintiems pasinaudoti savo teise gauti ar rinkti informaciją. Atsižvelgus į tai, TILS nusprendė įgyvendinant šį projektą koncentruotis į tai, kaip kuo daugiau šalies gyventojų supažindinti su jų teise gauti informacijos ir paskatinti šia teise naudotis. Įgyvendinant projektą, TILS parengė ir išplatino pradžiamokslį „Kaip gauti informacijos iš valstybės ir savivaldybių institucijų“, kuris viešintas dienraštyje „15min“, o elektroninę jo versiją galite parsisiųsti čia: atsisiųsti (5,2 MB)
Atlikto tyrimo rezultatams pristatyti ir aptarti, su kokiais iššūkiais šioje srityje susiduria viešasis sektorius, TILS surengė konferenciją – diskusiją „Viešojo sektoriaus bendravimas su visuomene: iššūkiai ir tendencijos“.